top of page

EEN NIEUW PROJECTJE

Zoals veel van jullie misschien al gezien hadden op mijn Facebook of Instagram (@fabpicturesque), fotografeer ik veel in de natuur. Nu leek het mij erg leuk om iets te doen met die foto’s.

Daarom ben ik al een tijdje bezig met een klein projectje. Van ‘De Scheene’ heb ik de afgelopen periode een aantal (eigenlijk best wel veel) foto’s gemaakt. Hiervan heb ik de mooiste uitgezocht en een spiraalfotoalbum van gemaakt. Hierbij heb ik geprobeerd om zowel landschappen te laten zien en de dieren die er leven. Verder zijn er een aantal bloemen afgebeeld die je vaak tegenkomt bij ‘De Scheene’. Ook heb ik geprobeerd de diversiteit van seizoenen te laten zien.

Alle foto’s in het album heb ik een nummer gegeven. Op deze manier kunnen alle foto’s worden teruggevonden worden op een kaartje van dit gebied. Wanneer je denkt: ‘Hé, dat lijkt mij nou een leuk plekje om heen te gaan’, dan kun je op het bijbehorende kaartje kijken waar het is. Zo hoop ik dat bezoekers van dit gebied inspiratie op doen om verder op pad te gaan en te genieten van de natuur in dit gebied.

Wil je ook eens door dit fotoalbum bladeren om nieuwe plekken te ontdekken? Dat kan! Het fotoalbum ligt in ‘Het Ûtbloashuske’ bij de wandeltuin in Munnekeburen (Voetpad 17a). Hier kun je een kopje koffie of thee drinken en even rustig door de tuin wandelen.

Review

Vooraf..

Voor dit projectje mocht ik het spiraalfotoalbum van Saal Digitaal testen. Ik vond het erg leuk om het album zelf te ontwerpen. Hiervoor moest ik software downloaden die op de site staat van Saal Digitaal. Je krijgt dan een leeg fotoalbum te zien en deze kun je helemaal zelf vormgeven. Lettertypes, achtergronden, stickers et cetera, kun je allemaal zelf uitkiezen. Je kunt je dus helemaal creatief uitleven.

Na een week kwam het fotoalbum met de post. In de ochtend kreeg ik een mailtje dat hij die dag kwam. Dat vond ik heel handig geregeld.

Het album.

Aan de voorkant en de achterkant van het album zit een matte beschermfolie. Ter bescherming vind ik dit erg praktisch. Ook vind ik dat het wel een leuk effect geeft.

Wat mij meteen opviel aan de foto’s zijn de kleuren. De kleuren zijn heel natuurlijk, maar toch springen alle foto’s er echt uit. Over de scherpte ben ik ook erg te spreken. Bijna al foto’s zien er haarscherp uit. Alleen bij de foto op de laatste bladzijde is er wat kwaliteit verloren gegaan. Deze ziet er best wel wazig uit, terwijl ik deze foto in RAW heb geschoten. Wellicht dat er iets mis is gegaan met het uploaden. Het kan zijn dat hij niet helemaal is geladen tijdens het uploaden.

Het papier waar de foto’s op zijn bedrukt vind ik goed gekozen. Dit is stevig, maar de bladzijden zijn nog wel makkelijk om te slaan, waardoor je er prettig door heen kunt bladeren. Ook komt dit doordat de spiralen erg stevig zijn.

Conclusie.

Al met al ben ik tevreden over het album. De levering verliep prima. Verder is het album goed beschermd en zit het stevig in elkaar.

Een van de zesentwintig foto’s is niet scherp geworden, maar de andere foto’s zijn van zeer goede kwaliteit!

Saal Digitaal

bottom of page